Trabzon Kalkanoğlu Pilavı

Üniversite hayatımın ilk yıllarında Trabzon’a dair pek mekan bilgim yok. Bu mekanları arayışa geçmem en başta Kalkınma Mahallesi çaycısıyla olan sohbetim ile başlamıştır. Pek çok şey anlatmışlardır. Yeri geldikçe hepsini bu blogumda yayınlamayı da düşünüyorum.

 Bu tavsiyelerden hangisiyle başlayacağım derken karşıma değerli abim, gezgin (pazarlamacı) Mustafa Karagül’ün tavsiyesiyle ilk mekanımız kesinleşmiş oldu.

 Mekan, Tarihi Kalkanoğlu Pilavı. Böyle geçiyor literatürde. 🙂

 1856 yılında Abdülmecid zamanında sarayın pilavcıbaşı Süleyman Ağa tarafından hizmet etmeye başlamıştır. Şu anda 5. nesilden torunları işi yürütmektedir.

 Kalkanoğlu’na kapısından içeri 3 kişi girdik. İçerisi çok hoş, sade tasarıma sahip otantik bir havaya sahip. Kanım kaynadı resmen. Bir Konyalı olarak pilavı da özlemiştim. Ama yanın da gelen soğuk kayısı hoşafı’nı ben daha çok sevmiştim. İlk olması nedeniyle 1 bardak içmiştim. Ama bir daha ki sefere 2 bardak. Kesinlikle 1 bardak kesmiyor.

 Pilavın yapılışı ile ilgili teknik usüller bir çok yerde anlatılmaktadır, yapılışında orjinalliğinden hiç bahsetmeyeceğim. 

 Bakmak isterseniz birkaç d ö k ü m a n var.

 Ayrıca burda pilav yiyen yazar oluyor. Nasıl mı?

 

Yorum bırakın